Onze School
Vestigingen

Kloosterstraat

In de Kloosterstraat is er een kleuterschool en en lagere afdeling. Graag naar school komen, emotioneel en sociaal een band opbouwen met anderen, goed voorbereid worden op verdere leeruitdagingen, mogen zijn wie je bent en tonen wat je kan. Betrokken team, groene school, ICT-minded, open voor vernieuwing, verzorgde maaltijden, netheid en hygiëne, pedagogie van de hoop, communicatie en respect.

De Verrekijker - Hovingenlaan

Een gezellige, kleine kleuterschool op een natuurdomein van maar liefst 3500 m2.

Een grote tuin met fruitbomen, een vijver, een buitenklas, een kippenhok, een zandbak en heel veel plaats om in het gras te dollen en te stoeien.

Bekijk hier de

Sfeerbeelden

Basisschool Sint-Maarten
Drempelactiviteiten ... kleuters verkennen nu al het 1L waar ze in september zullen starten
Kleuterschool De Verrekijker - Hovingenlaan
Het is weer buitenlesdag maar dat is niets nieuws onder de zon in onze school!
Lagere school
Het sober maal t.v.v. Broederlijk Delen was een succes! Bijna alle kinderen aten samen in de klas en we konden € 377,35 storten als steun. Dank je wel!
Kleuterschool Kloosterstraat
Na de vakantie voor het eerst naar school? Dan mogen de peuters, de ouders en de andere kleuters even wennen. Welkom in onze school. We kijken uit naar jullie echte komst!
Basisschool Sint-Maarten
Het schoolfeest was een feest voor kinderen en ouders. Het bruisende enthousiasme blijft nazinderen.
Basisschool Sint-Maarten
Het zonnetje komt uit en ook onze kinderen zijn weer meer buiten. Je zou er van beginnen te zweven!
Lagere school
Het 2L laat haar artistieke kant zien door de inkom van De Stek te versieren met stoepkrijt. De bewoners en bezoekers zullen zich welkom voelen!
Lagere school
Alle letters kennen, nog even oefenen en dan een feestje. Het letterfeest samen met papa, mama of ... kunnen vieren in de klas was een verrassing van jewelste. Een mijlpaal maar ook een sleutel om een totaal nieuwe wereld van lezen en boeken te openen! Proficiat!
Basisschool Sint-Maarten
De Wereldwinkel op de speelplaats is een succes! Ook net na school blijft de winkel nog even open.
Lagere school
Samen met de klasgenootjes en de juf of meester een sober maal eten in de klas ten voordele van Broederlijk Delen. Na de viering in de kerk en dit sober maal volgt nog de Wereldwinkel op de speelplaats. Deze dag delen we graag met Broederlijk Delen!
Lagere school
Samen, in verbondenheid, in de kerk vieren en nadenken over een betere wereld. Broederlijk Delen is een steeds terugkerende actie op onze school.
De volledige school was in de ban van ... Wat is het? Waarom ruikt het naar vis? Waarvoor dient het? Waar komt het vandaan? Een volledige dag zoeken en aftoetsen met als eindresultaat dat de kinderen er u alles over kunnen vertellen. Benieuwd of u benieuwd bent!
Basisschool Sint-Maarten
Zowel de kleuters als kinderen van de lagere school bezoeken af en toe de bewoners van De Stek. Wat een waardevolle activiteiten! Plezier verzekerd voor jong en oud!
Basisschool Sint-Maarten
We vonden opnieuw een passende tekst om een traphal wat “aan te kleden”. Het verwoordt de sfeer en de visie van onze school. Met dank aan Stijn De Paepe!
Kleuterschool Kloosterstraat
Met kleuters naar de sterrenwacht in Beisbroek? Vanzelfsprekend! Luisteren, kijken, bestuderen en exploreren! Onze kleuters verkennen de sterren om er zelf ééntje te worden!
Basisschool Sint-Maarten
Carnaval vieren is plezier maken. Een kind dat plezier heeft, maakt de wereld heel wat vrolijker. Wat een vrolijke wereld hier in Sijsele!
Lagere school
Het leerlingenparlement organiseerde voor de volledige lagere school enkele carnivalsactiviteiten. Ze kwamen heel origineel uit de hoek en iedereen was erg blij met hun aanbod!
Lagere school
Vanaf vandaag start de Vlaamse week tegen pesten. Het 6L neemt daar een stuk verantwoordelijkheid in en legde de actie vlot en met passie uit aan de volledige lagere school. We waren allemaal onder de indruk! Wordt vervolgd!
Lagere school
De poëten van het 2L stellen hun werk voor aan de bewoners van De Stek in Sijsele en konden rekenen op veel bewondering en aandacht!
Basisschool Sint-Maarten
Dat gedicht was een warm applausje waard! Poëzieweek op de speelplaats met heel de school.
Basisschool Sint-Maarten
Computationeel denken (gebruik maken van logisch denken, algoritmes, abstractie, patronen zoeken, ...) leer je niet van vandaag op morgen. Daar kan je zelfs in de kleuterklas al mee starten. De ICT-koffers helpen daarbij.
Lagere school
Het leerlingenparlement is volop in voorbereiding voor het carnavalsfeest. Ze betrekken er ook heel de lagere school bij. Vandaag mocht iedereen activiteiten kiezen uit hun aanbod. Knap hoor! Nu kunnen ze weer verder met het uitwerken van een spelnamiddag!
Lagere school
Niveaulezen ... een extra leeskans in kleine groepjes en vaak onder begeleiding. We houden van onze vrijwilligers en helpende handen!
Kleuterschool De Verrekijker - Hovingenlaan
De eerste sneeuw ... dat doet iets met een kleuter. Op de berg of aan de eenden ... in onze schooltuin is genieten de boodschap!
Kleuterschool De Verrekijker - Hovingenlaan
De traphal naar o.a. de zorgklas van juf Annabel werd fris geschilderd net voor de kerstvakantie. Vandaag werd een eyecatcher opgehangen die gesmaakt werd door het 6L. Nu is het nog even wachten op de laatste afwerking. Komt binnenkort … beloofd!
Kleuterschool Kloosterstraat
In de Kloosterstraat hebben we de luxe van verschillende buitenspeelplaatsen. Gisteren kozen ze voor de speelweide in de schaduw.
Kleuterschool De Verrekijker - Hovingenlaan
Voorlezen staat zoals altijd in de kijker en als het enigszins kan, doen we dat buiten in de tuin!
Basisschool Sint-Maarten
Inzetten op sociale vaardigheden door het cirkelen en als het even kan, gaat dit buiten door!